Niye gerilme egzersizi yapılır?

Koşu seanslarınızın toparlanma sürelerinin önemli bir kısmını oluşturan gerilme egzersizleri dayanıklılık tempolarınız esnasında yaptığınız eforlara bağlı kasılma ve krampların önlenmesini sağlar.




4 gerilme egzersizini videoda öğrenin!

 

Niçin gerilme egzersizi yapılmalıdır?

 

Gerilme egzersizi bir adalenin veya adale grubunun uzatılarak gerilmeye tabi tutulmasıdır. Eklemlerde, gerilme egzersizleri tendon-adale kazalarının önüne geçmek amacıyla iyi bir esneklik sağlamaya yöneliktir.

Gerilme egzersizinin sağladıkları:

Pourquoi faire des étirements ?

  • Hareket genliğini korumak için (adale sertliğinin azaltılması).

  • Burkulma vakalarını azaltmak için.

  • Yaralanma riskini azaltmak için

     

Ne zaman gerilme egzersizi yapılmalıdır?

 

Isınma sonunda 10 dakika boyunca.

Düzenli spor yapanlar için: Seans sonunda (egzersiz veya gezinti) 10 dakika boyunca.

 

4 aşamada gerilme:

 

  1. Alçak pozisyona gelin

  2. Ardından yavaş yavaş gerilme pozisyonuna gelin (10 ila 5 saniye)

  3. Nefes vererek gerilmeyi sürdürün (10 ila 5 saniye)

  4. Aşamalı olarak alçak pozisyona geri dönün (10 ila 5 saniye)

 

Gerilmeyi 5 ila 10 saniye sürdürün ve her gerilmeyi 2 veya 3 kez tekrarlayın.

(veya adale sertliğinin azalmasını çalışmak için bir defa 30 saniye).

 

Önlem: Yoğun bir antrenman seansından sonra, antrenman safhasında oluşması muhtemel adale mikrolezyonlarını ağırlaştırmamak için gerilme egzersizlerine başlamadan önce 30 dakika beklenmesi tercih edilir.

 

 

İyi bir seans geçirmenizi dileriz!

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Puanlama
SAYFA ÜST KISMI