Gece koşuları, gece iyi koşmak için dört öncelik?


Giderek daha popüler hale gelen gece koşuları işaret noktalarını altüst etme avantajına sahiptirler. Ama rahat ettiğiniz bölgenin dışında koşma keyfini tam olarak tadabilmek için, titiz bir şekilde hazırlanmak ve daima belli bir ihtiyatla hareket etmek gerekir.

 

Ekipmanlarınızın kalitesine dikkat edin

Gece koşu yapmak zor ve tehlikelidir. En azından gece koşanlar tarafından böyle algılanır. Özellikle de ilk defa koşarken! 

Karanlıkta koşmak, tam teçhizatlı olmayı gerektirir. Evinizin yanındaki parka gündüz vakti koşmuyorsunuz çünkü.

Öncelikle görmeniz ve görülmeniz gerekir. Kafa lambası tüm gece boyunca yol arkadaşınız olacaktır. İki tavsiye: Bir kafa lambası satın almak için masraftan kaçınmayın ve yanınıza yedek piller alın (gerekirse, görüş mesafesinin sıfır olduğu bir ortamda pil değiştirme hareketlerini tekrarlayın)..

Ardından, tavsiye edilen donanımı yanınızda bulundurun (organizatörler tarafından belirtilenleri): Düdük, alüminyum battaniye, cep telefonu. Ve çok üşüyen biriyseniz, yanınızda eldiven, bere veya rüzgâr kesici mont bulundurun. Ayrıca koşu sırasında nasıl yiyecek sağlayacağınızı ve besleneceğinizi düşünün.

 

Parkuru ayrıntılı bir şekilde tanıyın

Bu kesinlikle gereklidir. Artık baştan bilgi edinmek mümkündür: Parkurun farklı noktalarında arazinin eğimi, zeminin niteliği, ikmal gereçlerinin ve ilk yardım noktalarının tam yerleri…

Dersinizi çalışın, yapmanız gereken eforu ezbere öğrenin! Yola çıkmadan önce, sizi bekleyen olayları tam olarak bilmelisiniz. Karanlığın referans noktalarınızı karıştıracağını unutmayın, daima ihtiyatlı davranın.

 

Güvenlik talimatlarına uyun

Gece koşularından önce yarışmacılara çok sayıda mesaj gönderilir. Hava durumu, arazinin niteliği, alınacak önlemler (yanınıza alacağınız ilave giysiler, yarışı bırakmanız durumunda yapılacaklar, vs.): Sadece organizatörler nereye gitmeye hazırlandığınızı bilirler. Onların güvenlik talimatlarına uymak sağduyulu bir davranıştır

Size aşırı gözükebilecek bir ihtiyatla hareket ederseniz kendinizi suçlu hissetmeyin. İçgüdülerinizle hareket edin ve şunları yapmaya tereddüt etmeyin:
- Parkurda bulunan gönüllülere soru sorun.
- Bir rahatsızlık veya zayıflık hissetmeniz durumunda ilk yardım ekiplerini çağırın.
- Genellikle gece müsabakaları sırasında yarışmacıların hizmetine sunulan ücretsiz arama/ilk yardım çağrı numarasını arayın.

 

Kendi limitlerinizi bilin

Bir gece koşusuna katılıyorsanız, mesafenin büyük olması ve bilinmeyen bir bölüm içermesi mümkündür. Yapacağınız yolculuk her şeyden önce zihninizde gerçekleşir, çünkü gördüğünüz nesneler kafa lambanızın aydınlattığı birkaç metrelik mesafe içerisinde olanlar ile sınırlıdır.

Kendi limitlerini mümkün olduğunca doğru bir şekilde bilmek, kendi eforunu yönetmek ve risk almamak için mutlaka gereklidir. Mümkünse başka koşucular ile temas halinde kalın. Özellikle uyanık olun. Gece koşmak gerçekten de daima olağanüstü bir tecrübedir!
 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Puanlama
SAYFA ÜST KISMI