6 Koşu ayakkabılarınızı iyi seçmek için tavsiyeler

(2)


En iyi koşullarda koşmak için, ayaklarınıza uygun ve koşu için özel olarak tasarlanmış ayakkabılar seçmekte yarar vardır! Bu sayede: Şişme, burkulma ve diğer yaralanmaları önleyebileceksiniz.
 

1. Ayakkabı numaranıza dikkat edin

Koşarken ayağınız birkaç milimetre, hatta bir santimetre öne kayar. Bir ayakkabı denerken şu hususlara dikkat edin:

Ayak parmaklarınızın ayakkabının ön kısmına dokunmadığı bir ayakkabı seçmeye dikkat edin, aksi takdirde deride kabarcıklar oluşabilir ve tırnaklarınız kararabilir! Ayak parmakları ve ayakkabının ucu arasında bir santimetre mesafe bırakın. Dolayısıyla, koşu ayakkabılarınız çoğu zaman şehirde kullandıklarınızdan bir boy büyük olacaktır.

 

2. Ağırlığınız önemlidir!

60 kg veya 90 kg için aynı ayakkabı modelleri seçilmez.

Bunu biliyor muydunuz?
Koşarken, her adımda oluşan şok dalgası ağırlığınızın yaklaşık 3 misline eşittir. Bu dalga topuktan omurganızın en üst noktasına kadar yayılır. Eklemler amortisör rolü oynarlar, ancak büyük bir kuvvete maruz kalırlar. Dolayısıyla, doğru koşu ayakkabısı seçimi darbeleri emmek ve titreşimleri dağıtmak açısından önemlidir.
Bu nedenle, 80 kilonun üzerinde, sönümlemeye öncelik tanıyın; daha sağlam köpükten yapılmış bir ara tabanı ve topuk ve ayağın ön kısmında ilave bir sönümleme teknolojisini tercih edin.

 

3. Ana yollar mı, yan yollar mı?

Ayakkabınız, üzerinde koştuğunuz yüzeye uygun olmalıdır. Ana yollarda iyi bir sönümlemeye öncelik verin, zira ayakkabıların en çok aşındığı zemin budur. Yan yollarda koşuyorsanız, ayağı sıkı tutan ayakkabıları ve doğal engellere uygun kramponlu tabanlıkları tercih edin.  

 

4. Adımınızı nasıl belirleyeceksiniz?

Her koşucu kendine özgü bir koşu tarzına sahiptir. Adım tipinizi belirlemek için en iyi yol, koşu ayakkabılarınızın dış tabanlığındaki aşınmayı gözlemlemektir. Dış tabanlığınızdaki aşınmayı görmenizi sağlayacak bir koşu ayakkabınız yoksa, adım tipinizi tanımlaması için bir ayak hastalıkları uzmanına başvurmanızı tavsiye ediyoruz.

 

5. Ayakkabılarınızı gün sonunda seçin!

Efor esnasında ayağınız şişer ve 30 ila 45 dakikalık koşu sonunda, ayağınız ezilmeye yüz tutar. Spor ayakkabılarınızı ayaklarınız şişikken satın alın.

 

6. Ayakkabılarınızı ne zaman değiştirmelisiniz?

Koşu ayakkabılarınızı değiştirmek için yaralanmayı beklemeyin. Kalın tabanlıklı koşu ayakkabıları 1.500 ile 2.000 kilometre kat etmenizi sağlarlar. Daha hafif çiftler için, bu mesafe maksimum 500 kilometredir (müsabakalar için özel model).

 

İyi antrenmanlar!

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Puanlama
SAYFA ÜST KISMI